Útikalauz anatómiába

Egyre több fiatalt érint az ökoszorongás

2020.02.11. 06:10

Egyre többen leginkább a fiatalabb korosztály tagjai éreznek növekvő, nem múló aggodalmat a klímaváltozás, a természet pusztulása miatt. Az öko- vagy más néven klímaszorongás hivatalosan egyelőre nem betegség, de kétségtelenül létező állapot, amit megkeseríti a mindennapokat. De hogyan kezelhetjük, mit tehetünk ellene?

utikalauz-okoszorongas.jpg

Tíz-tizenöt évvel ezelőtt a klímaváltozás még nem tartozott a hétköznapi életünk témái közé. Annak ellenére, hogy már akkor is világos volt, hogy a Föld melegszik, aminek súlyos következményei lesznek, az emberek úgy érezték, hogy ez elsősorban a tudósok, környezetvédők dolga. Foglalkozzanak vele ők, keressék rá ők a megoldást. Az elmúlt néhány évben azonban a klímaváltozás a közbeszéd része lett, a média már naponta foglalkozik vele, folyamatosan szembesülünk bolygónk pusztulásával, most éppen az ausztrál bozóttüzek elleni küzdelem képeivel.

Ez pedig nem hagyta érintetlenül mentális állapotunkat sem. A környezeti katasztrófákról szóló hírek, a globális felmelegedés miatt élhetetlenné váló bolygóról szóló tudományos előrejelzések hatására egyre több emberben alakul ki az öko- vagy klímaszorongásnak nevezett állapot. Ez tulajdonképpen egy szinte állandóan jelenlévő aggodalom, félelem a bolygónk és saját személyes jövőnk, szeretteink jövője miatt. 

Frusztráció és düh

A klímaszorongástól szenvedő ember már nem tudja ezeket a kérdéseket félresöpörni a tudatából, napi szinten foglalkoztatja a probléma, de a megoldásában tehetetlennek érzi magát. Mivel úgy gondolja, hogy egyedül semmit nem képes tenni a változásért, egyre frusztráltabb, esetleg dühösebb lesz. Ráadásul az aggodalmai, félelmei ellentétben sok más szorongásos betegséggel reálisak, hiszen tudományosan megalapozott, adatokkal alátámasztott helyzet miatt szorong. 

Bár már többször felmerült, hogy az ökoszorongás legyen hivatalosan is betegség, egyelőre nem nyilvánították annak. Ennek ellenére elmondható róla, hogy más mentális betegségekhez hasonló tünetekkel és következményekkel járhat. Az ökoszorongástól szenvedőkre is jellemző, hogy álmatlansággal, rossz közérzettel küzdenek, hajlamosak a depresszióra, búskomorságra, elvesztik az érdeklődésüket olyan emberek, hobbik iránt, amelyek korábban érdekelték őket, örömet okoztak számukra. 

Veszélyben a fiatalok

Az ökoszorongás sajátossága, hogy elsősorban a fiatalokat érinti. Ez nem meglepő, hiszen ők azok, akiknek jóval nagyobb esélye van arra, hogy az életük során megtapasztalják a klímaváltozás negatív hatásait. Egy mai tizenéves még csak középkorú felnőtt lesz 2050 körül, amikorra egyes tudományos forgatókönyvek a bolygónk súlyos, mindenki számára érzékelhető megváltozását jósolják. Ezek után érthető, hogy a fiatalok szoronganak és dühösek, elsősorban az idősebb generációkra, mert úgy érzik, hogy azok nem tesznek eleget a klímaváltozás megállításáért. Úgy gondolják, hogy az idősebb generációk pazarló, önző életmódjának eredménye a mostani, elsősorban a fiatalokat sújtó helyzet. Mindemellett érdemes azt is megjegyezni, hogy az ökoszorongásban az idősebb generációk is érintettek.

utikalauz-okoszorongas-labda.jpg

Miként lehet enyhíteni az ökoszorongást?

Szakemberek szerint, bár való igaz, hogy egyéni szinten a klímaváltozás nem oldható meg, a szorongást mégis enyhítheti, ha úgy érezzük, hogy teszünk ellene valamit. Legyen szó akár a húsevés elhagyásáról, akár az úgynevezett zero waste, vagyis a szemétmentes életmódról, vagy csak a csomagolásmentes, műanyagmentes életmód kialakításáról, az autós közlekedés elhagyásáról mind-mind megadhatják azt az érzést, hogy legalább részben visszanyertük az irányítást az életünk felett. Ez pedig a szorongás leküzdésének legfontosabb feltétele.

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2020.02.12. 07:32:51

Úgy mûködik, hogy aki hülyeségek miatt szorong az korán hal, és nem szaporodik tovább. Az evolúció pedig mùködik.

midnightcoder2 2020.02.12. 07:34:31

Hopp, ezt picit túlfogalmaztam. De a lényeg szerintem átmegy. Nem szorongani kell, hanem tanulni. És nem bölcsészetet, hanem természettudományt.

8CyB4 2020.02.12. 08:06:50

@midnightcoder2: A termessettudomanyos vegzettseg nem valtoztatt azon hogy a boomerek felzabaltak es elfustoltek a jovot, csak nagyobb megertest nyujt arrol mit is basztak el pontosan.

haXXor 2020.02.12. 08:18:51

Ket dolog jut eszembe: egyik, hogy egy uj piac szuletik aminek a vasarloi az okoszorongok lesznek (e-auto, muhus, vegan cuccok, kis halos taskak a zacsik helyett...stb), szoval szuksegszeru megutni az ingerkuszobuket (elegunk, megvaltozik minden, felmelegedes..stb). A masik egy ausztral teves gondolatai erre: „Ti vagytok az első generáció, amelyik minden osztályteremben légkondicionálást igényel; számítógépeken/laptopokon tanultok; minden szobában van TV; egész álló nap elektronikus eszközöket használtok; a legtöbben autóval jártok iskolába tömegközlekedés helyett… a történelem legnagyobb fogyasztói csoportját alkotjátok, folyamatosan a legdrágább ruhákat vásároljátok meg, hogy „divatosak” legyetek; a tiltakozásotokat digitális és elektronikus eszközök segítségével teszitek közzé…

Mielőtt tiltakoznátok, kapcsoljátok ki a légkondit, menjetek gyalog iskolába, kapcsoljátok ki a telefonotokat, olvassatok el egy könyvet, és készítsetek magatoknak szendvicset, ahelyett, hogy kész, csomagolt ételt vásárolnátok.

Mindebből semmi nem fog megtörténni, mert önzőek vagytok, rosszul neveltek titeket, és olyan emberek manipulálnak, akik kihasználnak, és meggyőznek arról, hogy ez a tiltakozás nemes célt szolgál… ti pedig mindeközben a legelképesztőbb, legvadabb nyugati luxusban éltek.

...

Nézd csak meg, hogy csinálnak mutatványost egy mentális betegségben szenvedő kislányból, ahelyett, hogy kezelnék, és segítséget nyújtanának neki, anélkül, hogy felismernék, hogy ezzel mennyit ártanak nem csak neki, de egy egész generációnak, amelyik gyenge és képmutató lesz, és elvárja, hogy mindent készen megkapjon, anélkül, hogy bármit is tennie kellene érte.

haXXor 2020.02.12. 08:23:38

@8CyB4: Boomereknek koszonheted az eleted, a joleted, a technikai vivmanyainkat vagy azt, hogy cca 90 evig is elhetsz. Szoval kicsit gondolkozz mielott elkezdesz boomerezni, mert nelkuluk egy sejtmassza sem lennel. A vilagot meg pont nem ok "fustoltek" el, mivel a fogyasztas 20 eve sem volt akkora mint most. De mivel elkepzelni sem tudod, hogy mi az ara annak, hogy a jelenkori kenyelmedben elj, igy felesleges melyebben belemenni.

Sir Galahad 2020.02.12. 08:24:15

A bevezetőben feltett kérdésre a válasz: az érintett politikai erőknek fel kell hagyniuk az erőszakos klímahiszti-propagandával. Amíg a vízcsapból is ez folyik, nem csoda, hogy a kölkök depressziósak. A klímavédelem szakkérdés, ennek megfelelően kell vele foglalkozni, hisztériakeltés nélkül.

Pipas 2020.02.12. 08:30:37

@8CyB4: "A termessettudomanyos vegzettseg nem valtoztatt azon hogy a boomerek felzabaltak es elfustoltek a jovot, csak nagyobb megertest nyujt arrol mit is basztak el pontosan."

Mondjuk abban segítene, hogy nem beszélnél ilyen ostobaságokat. :D

8CyB4 2020.02.12. 08:34:25

@haXXor: Nem kell elkepzelnem mi az ara mert a boromon erzem. Mire te halott leszel a nagy nullara onteltsegeddel, en meg mindig fizetni fogom az osszes onzo es kapzsi hibad.

Kivlov 2020.02.12. 08:40:24

Oköszorongás :D
Fiatalok! Akkor irány Ázsia meg Afrika. Ott lehetne a népességet csökkenteni pár milliárddal. A kérdés már csak a hogyan.

Right Wing 2020.02.12. 08:51:21

@Kivlov: Az sem kérdés. A kérdés: mikor?

haXXor 2020.02.12. 08:53:25

@8CyB4: Tesa, szerinted hány éves lehetek? :D 60? Azon sem lepődnék meg ha idősebb lennél... Amúgy ügyesen reflektáltál arra amit írtam, sikerült magadra venni pedig csak a butaságra reagáltam. Mondjuk a felelősséget letolni magadról, majd egy mekiben ülve telesírni a világot, hogy jaj mit tettek a világgal a boomerek, miközben az új iphoneokat nézegeted az éves telefonodról, na az az okos. Írom úgy, hogy nem ismerlek, de nem lepődnék meg, ha beletalálnék ebbe (is). Minden esetre picit több művelődés, picit több tisztelet és kurvára több ész sokat segít(het) rajtad, hogy ne baszd el a Földünket a mérhetetlen, követelőző, arrogáns fasz viselkedéseddel. Semmi személyes, nem ismerlek szóval ne vedd a kis lelkedre... lehetsz jó gyerek, max nem okos.

8CyB4 2020.02.12. 09:04:26

@haXXor: Ha jol ertelek, te vetted magadra ami nem neked szolt, bar nyilvan megszolitva erezted magad azert nem birtad megallni.

midnightcoder2 2020.02.12. 09:40:34

@8CyB4: A természettudományos végzettség abban segít, hogy átlásd hogy azzal amit a zöld marketing most az agyatokba mos, szart sem lehet megoldani. A másik dolog amit segítene felfogni, hogy a legrosszabb dolog amit a globális felmelegedés okozhat az az, hogy az emberiség lélekszáma / életszínvonala arra a szintre csökken, ami a "boomerek" tevékenysége elõtt volt. Amit még szintén segíthet átlátni a tudás, hogy az egész jelenséghez a legtöbbet a ma a nyálukat a leghangosabban verõ zöldek tették hozzá a kis atomellenes hisztijükkel.

midnightcoder2 2020.02.12. 09:42:21

@Sir Galahad: A klímahiszti egészen pontosan az amcsi elnökválasztásokig tart. Utána már nem lesz érdeke az amcsi baloldali sajtómilliárdosoknak tovább hergelni az agyhalottakat.

Bognár L · https://bognarstudio.hu/ 2020.02.12. 09:59:49

A zöld szervezetekben a közösség és a közösségi tevékenység sokat segíthet. Egy jó példa lehet a pécsi Zöld Fiatalok Egyesülete (ZÖFI). Íme egy beszélgetés a vezetőjükkel:
joljarok.hu/a-levegorol-de-nem-a-levegobe-beszel/

LibertyPrime 2020.02.12. 10:12:41

Az ökoszorongás könnyen orvosolható. Le kell szakadni a félelemkampányt nyomó közösségi médiáról. Kimutathatóan növeli a streszszintet, miközben elidegeníti a felhasználóit a valóságtól.

Sir Galahad 2020.02.12. 10:32:33

@midnightcoder2: Nem hiszem, hogy ez ennyire egyszerű lenne. Szerintem Amerikán kívül is működik ez a modell.

midnightcoder2 2020.02.12. 10:40:21

@Sir Galahad: Mert gondolod, hogy az amcsi balfék médiának nincs az USA-n kívül hatása, Pl. az indexre ?

A globális felmelegedés két éve pont ugyanekkora probléma volt, ahogy 5 éve is. Egy bitnyi olyan új információ nincs ma a témával kapcsolatban ami két éve nem állt a rendelkezésre. Az, hogy ma a csapból is ez folyik csak annak a következménye, hogy valakik egy íróasztal mögül eldöntötték hogy ennek így kell lennie. És abban is biztos lehetsz, hogy ha Trump bácsi nem a klímaszkeptikus vonalat tolná, vagy nem lenne az idén elnökválasztás, akkor egy szó sem esne a dologról most sem.

midnightcoder2 2020.02.12. 10:44:08

@8CyB4: Ok, elvégre ti fogjátok megszívni a saját ostobaságotok következményeit.

8CyB4 2020.02.12. 11:01:02

@midnightcoder2: mi a te ostobasagod es onzoseged kovetkezmenyeit szivjuk es fogjuk szivni.

midnightcoder2 2020.02.12. 11:04:34

@8CyB4: Nem. Egy rakás dolog van amit tennetek kellene a saját érdeketekben, de nem teszitek, közben tesztek egy rakás dolgot amivel nem segítetek semmin. Ezzel úgy 30 év múlva vissza fogtok kerülni a rajtvonalra - ugyanoda mintha a boomer generáció nem is lett volna - és nem fogtok neki örülni. De nekem ez akkor már mindegy lesz.

cog3981 2020.02.12. 11:06:52

Haha.. ha egyre gyorsabban sullyed a hajo, akkor javitsunk a szorongok helyzeten. Ertelmes gondolat :D LOL

Ha valaki meg elne 2050-re.. hozza kell szokni a 100km/h-s viharokhoz a joslatok szerint. Evi ketto helyett tizszer...

@Midnightcommander2:
"A globális felmelegedés két éve pont ugyanekkora probléma volt, ahogy 5 éve is"
Ja, de kozben ugyanugy SEMMIT nem csinalnak a donteshozok, tovabba egyre szarabb a helyzet. Telen meg volt -20 fok 15 eve. Most +20 is befigyel. Wazzeg, az nem 2-3 fok kulonbseg!!!!!! Az 40 fok!

8CyB4 2020.02.12. 11:07:23

@midnightcoder2: legjobban az tetszik hogy 2 kommentel feljebb leirod hogy a problemat ismeritek nagyon regota, csak telipofaval vigyorogva szartatok bele mindvegig.

cog3981 2020.02.12. 11:14:56

Tovabba ne felejtsuk el az ellenlobbi mantrajat: MINDEN RENDBEN VAN. (De fogyassz.)

Szalay Miklós 2020.02.12. 11:15:07

Egy tömör összefoglaló a globális problémákról, a felmelegedésről:

egyvilag.hu/temakep/078.shtml

rnz 2020.02.12. 11:25:09

Ha azt mondod a gyereknek, hogy nem cserélheted le évente a mobilod, nem mehetsz mindenhová kocsival, addig hordod a ruhát amíg le nem kopik rólad, sőt azután is csak befoltozzuk, elfelejtheted a gyorskaját, az 500 km-től távolabbról érkező bármit, akkor gyorsan megszűnik a klímaszorongása. :)

cog3981 2020.02.12. 11:30:17

@midnightcommander2:
" Nem. Egy rakás dolog van amit tennetek kellene a saját érdeketekben, de nem teszitek, közben tesztek egy rakás dolgot amivel nem segítetek semmin. Ezzel úgy 30 év múlva vissza fogtok kerülni a rajtvonalra - ugyanoda mintha a boomer generáció nem is lett volna - és nem fogtok neki örülni. De nekem ez akkor már mindegy lesz. "

Most nem azert de barmilyen kezdemenyezesnek FELULROL kellene jonnie. Az atlagembernek keves beleszolasa van.

Milyen kezdemenyezes? Pl emeljek a termekek garancia idejet 5 evre! Epitsenek jobb infrastrukturat a biciklizesre stb.
De ez nem fog menni anulkul hogy a borfotelban ulo vizfej megertene es egyetertene.

midnightcoder2 2020.02.12. 11:52:28

@cog3981: A garancia Pl. egy valóban jó lépés, ahogy mondjuk a stadionok helyett kerékpárút is. De az igazán fontos kérdés az áram, és az õ elõállítása. De ez mind nem elég. Ha valaki tényleg komolyan gondolná ezt a klíma kérdést, akkor a légkört kellene hûteni, azaz egy kis jégkorszakot kiváltani mesterségesen. Mert bármit is csinálunk, 30 éven belül nem fog érdemben csökkenni a CO2 kibocsájtás. Már az is szép lesz, ha nem nõ.

midnightcoder2 2020.02.12. 12:01:07

@8CyB4: Persze hogy ismertük. És most, hogy te is ismered, szerinted le fogjátok vinni 0-ra a CO2 kibocsájtást 30 éven belül? Nos, elárulom: nem fogjátok. Ahhoz, hogy megtegyétek vagy olyan technológia kellene ami nincs a láthatáron se - illetve ott van vagy 30 éve mint a fúziós reaktor - vagy visszamenni a 100 évvel ezelõtti technológiai szintre - a hozzá tartozó létszámmal, társadalommal és életszínvonallal. Két szegény legény, szántani menne, de nincsen kenyere... Ma itt Európában ez a szám már csak a világzenei örökség része - hála azoknak a csúnya boomereknek. De egy ilyen visszalépéssel visszakerülhet még a slágerlistákra.

Amúgy, ha nem fulladna ki az egész az elnökválasztásokkal, akkor lehet még ebbõl sokkal csúnyább dolog is, mint a klímaváltozás.

Sir Galahad 2020.02.12. 12:05:58

@midnightcoder2: Szerintem félreértettél. Én azt gondolom, hogy a klímapropagandára épülő újbaloldali hatalomszerzési kísérlet nem korlátozódik Amerikára, meg az ottani elnökválasztásra. De legyen igazad - kíváncsian várom, hogy november után abbamarad-e a tervszerűen, politikai célból folyó őrjöngés klímaügyben.

Billy Hill 2020.02.12. 12:40:07

Az a helyzet, hogy a boomerek / Ratkó-gyerekek (túl)fogyasztásának egy része már az, hogy az X- és Y-generációt nevelték. (Pelenka, gyerekruhák, játékok, iskolaszerek stb.) Akkor ezek a környezetszennyezések a boomerek vagy már az X/Y fiatalok/középkorúak szennyezései?

8CyB4 2020.02.12. 12:53:01

@midnightcoder2: Szoval tudtad es megis egy egesz rendszert epitettel ra ugy hogy azt is tudtad ez igy fentarthatatlan lesz. Most hogy meg teljesen nyilvanvalo hova jutottunk veletek, probalsz osszekenni mindenkit a szaroddal amibe miattad kerultunk.

Gyonyoru.

8CyB4 2020.02.12. 13:00:32

@Billy Hill: csak azert tartozol felelossegel aminek kovetkezmenyei a te donteseidbol vezethetok le.

steery 2020.02.12. 13:10:20

Sajnos, még mindig nem elég fiatalt, felnőttet és öreget érint a klímaszorongás, a klímapánik, a klímahisztéria és a klímaőrjöngés. Az lenne a jó, ha mindenkit érintene és folyamatosan emiatt tombolna mindenki, napi 24 órában. És egymást érnék az emiatti tüntetések, viták, mindenféle akciók - és ezek miatt az érdemi kormányzati döntések. Világszerte, nem csak nálunk. Mert úgy tűnik, hogy amíg nem ez a legfontosabb mindenkinek, addig nem történnek meg azok a változások, amik az emberiség puszta fennmaradásának előfeltételei.
Szóval szorgalmasan fokoznunk kell a nemzetközi helyzetet, nincs mese. Nem állhatunk meg senki kedvéért, nem is fékezhetünk. Viszont tövig kell nyomnunk a gázpedált és begyújtani a gyorsító rakétákat is.

Billy Hill 2020.02.12. 13:18:44

@8CyB4: Akkor a gyerekkori szeméttermelésem nem az én hibám, amiatt nem érezem felelősnek magam. Megkönnyebbülés, hogy az önző boomer szüleim sara, nekem nincs közöm hozzá.

midnightcoder2 2020.02.12. 13:19:40

@8CyB4: Az emberiség kb. azóta él fenntarthatatlan rendszerben amióta felfedezte a tüzet. Már mezõgazdaság is azért kellett, mert az adott létszámmal vadászó-gyûjtögetõ életmóddal nem lehetett fenntartani annyi embert. Aztán az õsi mezõgazdasági technológiák bizonyultak fenntarthatatlannak (égetés, ásóbot), fel kellett találni a vetésforgót. Majd a trágyázást. Majd a mûtrágyát. Majd a növényvédelmet. Majd a hidropónikus növénytermesztést, GMO-t, stb. Az emberiség története mindig is arról szólt, hogy volt egy fenntarthatatlan állapot amibõl váltott egy másikra, ami aztán ismét fenntarthatatlanná vált, és az emberiség elõre menekült.

Matyika Ápolója 2020.02.12. 13:27:21

@8CyB4: nevetséges vagy ahogy itt kipécézel embereket, hogy tuti az ő hibájuk, egy igazi hisztis hülyegyerek. Az ilyenek azért a globális klímán aggódnak, mert azt lehet a fotelből is, összeszedni a parkban a szemetet (vagy legalább a saját szobájukat rendberakni), na ahhoz viszont meg kéne mozdulni.

Proud Mary 2020.02.12. 13:32:49

ezeket az ökoszorongó pokémonokat jól meg kéne verni

8CyB4 2020.02.12. 13:45:05

@midnightcoder2: lofaszt:D A hosszu tavon okologiai szempontbol fentarthatatlan gazdasagi koncepcio az ipari forradalmakkal koszontott rank. Eloszor a szennel majd kesobb az olajjal. Amirol te beszelsz az a human populacio folyamatos novekedesehez szukseges technologiai verseny. A ket meg haromnyomasos tech vagy a vetesforgo nem az okoszisztema osszeomlasa miatt volt fontos es onmagaban nem is veszelyezteti azt. Ami veszelyezteti, hogy minden teruletett letaroltatok alig 60-70 ev alatt hogy gazdasagilag hamar megterulo, monokukturalis giga szornyeket szarjatok a helyere. Peldaul.

midnightcoder2 2020.02.12. 14:14:12

@8CyB4: Mindig a létszám, életszínvonal és technológia versenyzett. 10 millió embert simán eltart európa vadászó-gyûjtögetõ életmóddal, viszonylag luxus körülmények között. 700 millió ugyanezzel kb. két hét alatt éhen hal.

Proud Mary 2020.02.12. 14:27:44

@8CyB4: LOL :DDDD

na takarodj :DD

DR. Smit Pal 2020.02.12. 14:35:27

"Egyre több fiatalt érint az ökoszorongás"

Egyre tobb drogos, meg az elmebeteg koztuk, igy ertheto.

David Bowman 2020.02.12. 15:05:43

Akkor talán ne riogassátok őket hülyeségekkel éjjel-nappal.

midnightcoder2 2020.02.12. 15:06:03

@steery: Ha ez valóban a klímáról szólna, még igazad is lenne. De itt a klíma huszadrangú kérdés, itt a baloldal próbálja a hatalmi ambícióit némi zöld demagógiával megtámogatni. Márpedig a baloldal és a hatalom kombinációjából utoljára úgy 10-20 Holocaustnyi civil áldozat jött ki, plusz az elvben felemelni kívánt munkásosztálynak olyan nyomor, hogy a fal adta a másikat, plusz még némi környezeti katasztrófa is.

klimahisztiverseny győztes 2020.02.12. 15:20:05

"Az ökoszorongás sajátossága, hogy elsősorban a fiatalokat érinti. "

Ezeknek a elkényeztetett hülyegyerekeknek, csak annyi problémájuk van, hogy jó dogukban halálra drogozzák, vagy halálra piálják magukat miközben az arckönyvön verik a faszukat, pinájukat.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.02.12. 15:44:51

ez olyan mint az anorexia...degeszre keresitek magatokat az ökoszorongás keltésével, majd annak kezelésével.
ha nem gyerekekről lenne szó, még moindanánk, ügyes. de így csak gyomorforgató

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.02.12. 15:46:59

@8CyB4: azt baszták el, hogy kitalálták az inkubátort, meg a cihiátert, és az internetet az ilyen idiótáknak mint te
ha ezek nem lennének, nem kellene a magadfajtával bajoskodni.

excopp 2020.02.12. 16:26:22

- nem is igazi Z-generációs, aki nem tud szorongani vmi miatt...

erkölcsi hulla 2020.02.12. 17:17:50

@midnightcoder2: Kapsz egy pluszt a kommentedèrt.

2020.02.12. 18:17:14

@8CyB4: Régen a magadfajták járási szépségversenyen fejtették ki hasonló gondolataikat, igaz, ők megmaradtak a bálnák védelménél. Tipikus,m mindenért másokat hibáztató, nihilista senkiházi felfogás. Remélem, kapsz egy jó állást valamelyik alapítványnál.

midnight coder 2020.02.12. 18:51:52

@8CyB4: Még egy apróbb dolog: a mostani életszínvonalunkat sok-sok energiarabszolgának köszönhetjük. Az, hogy egy árok építésén nem 10-20 kubikos gürcöl hanem egy árokásó gép, hogy a földeken nem egy rakás ember hajtja magát csapágyasra szó szerint éhbérért, ezt mind-mind annak a technológiának köszönhetjük, aminek a mellékhatása a globális felmelegedés. Javaslom olvasásra Rideg Sándor Indul a bakterház című könyvét (a film nem ér, egyrészt roppant gagyi, másrészt a mondanivaló sem igen jön belõle át). És bár igen vicces kis könyv, de szerintem nem akarnál magadnak olyan gyerekkort mint a Regös Bendegúzé - márpedig akkoriban amikor ez játszódik, bizony kb. hasonló volt a legtöbb gyereknek. És ez már a viszonylag fejlett technológia kora: akkorra már volt Pl. vonat, cséplőgép, vaseke. Pár évtizeddel korábban még nagyobb szopás volt az átlagpolgár élete.

Az, hogy te gyerekkorodban tanulhattál, hogy az életed jó eséllyel nem arról fog szólni, hogy napi 12 órát gürcölsz a földeken egy darab szalonnáért, bizony annak a fránya boomer generációnak köszönheted.
süti beállítások módosítása