Útikalauz anatómiába

5 meglepő tény a virtuális játékfüggőségről

2018.10.09. 11:22

Az Ön környezetében van virtuális játékfüggő? Nem árt tudni, hogy onnantól számít valaki függőnek, ha a kötelező elfoglaltságai helyett játszik és emiatt kimarad a rendszeres, strukturált tevékenységekből. Összegyűjtöttünk további 5 érdekes tényt a virtuális játékfüggőségről!

toys-2791661_1920.jpg

#1 A férfiak hajlamosabbak a virtuális játékfüggőségre

Általánosságban elmondható, hogy a férfiakban lévő tesztoszteron hormon nagykockázatú viselkedésre ösztönzi őket, ezért fogékonyabbak a virtuális játékokra.

#2 Nem csak fiatalok lehetnek virtuális játékfüggők

Manapság az internet annyira elterjedt, hogy nemcsak a fiatalokat, hanem az időseket és a gyermekeket is vonzzák a virtuális játékok. Sőt, a gyerekek szinte már az anyatejjel együtt szívják magukba a virtuális világot. Mindez addig nem problémás, amíg a gyerek a tanulás részeként ismerkedik meg a digitális eszközökkel, ám ha pusztán szórakozás és unaloműzés miatt játszik, akkor az növeli az addikció esélyét.

baby-boy-child-159533.jpg

#3 A világ minden pontján probléma a játékfüggőség

De főleg Nyugat-Európában, Kínában és Koreában. Utóbbiban már leszoktató táborok is vannak a játékfüggőknek. A japán szakirodalomban hikikomorinak nevezik azt, aki monitorok között, a társadalomtól elszigetelve éli az életét.

#4 Az interaktív játékok okozzák a legnagyobb függőséget

Ide sorolhatóak az online kaszinók (online póker és egyéb szerencsejátékok) és a különböző stratégiai, harcos, fantasy játékok. Az interaktív azt jelenti, hogy az illető nem egyedül játszik, hanem mások is játszanak ugyanabban az online időben, de fizikailag egyedül van. A probléma ott kezdődik, hogy az online játékok esetében a tér és idő megváltozik és a játékos nem érzi az idő múlását.

#5 A virtuális játékban azok lehetnek, akik akarnak

A játékfüggő azért szeret olyan sokat játszani, mert az internetes játékokban megvan az esélye, hogy sikereket érjen el, a virtuális világban azzá válhat, akivé akar. A kutatásokból az derült ki, hogy a virtuális játékok azért vonzóak, mert elűzik az unalmat, oldják a depressziót, a magányt és az önbizalmat is javíthatják.

 

Jövő héten újabb érdekes tényeket hozunk a virtuális játékfüggőségről, úgyhogy kövessék figyelemmel az Útikalauz Anatómiába blogot!



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Booker DeWitt 2018.10.10. 15:11:42

Mennyi volt ezt a cikket összedobni, 5 perc?

midnightcoder2 2018.10.10. 16:24:29

A legtöbb modern kori függés oka az, hogy túl sok pszichomókust képeznek, és ezeknek kell valami meló. 100 éve ilyen lehetett a könyvfüggõség: egy rakás ember naponta órákat olvasott. Csak akkor nem volt annyi munkakerülõ aki szívesen vállalta volna, hogy leszoktatja õket a könyvfüggésrõl, persze jó pénzért.

HiMiru 2018.10.10. 20:32:57

Ennyi sületlenséget összehordani... Nettó hülyeség az egész (és nem a függés része a dolognak), valaki olyan írhatta, akinek fogalma sincs a videojátékokról. Nem kéne róla írni ilyen képzetlenül, ilyen sekélyes cikket világra hozni.
süti beállítások módosítása